Pages

Wednesday 16 December 2015

fairy tail


ok.. post kali ni aku nak cerita serba sedikit tentang satu cerita ni.. cerita ni mmg best la.. boleyh lawan dgn cerita one piece la.. ok.. cerita  Fairy Tail ini mengisahkan pengembaraan Lucy Heartfilia, seorang ahli sihir  remaja yang menyertai persatuan ahli sihir dan mewujudkan kumpulan diantara ahli persatuan itu iaitu Natsu Dragneel yang sedang mencari naga bernama Igneel. 


Earth-land yang didudukioleh ahli sihir yang menyertai persatuan untuk mendapatkan ganjaran dengan menggunakan kuasa sihir mereka. pas tu adalah seorang  Ahli sihir yang  berumur  17 tahun iaitu Lucy Heartfilia telah melarikan diri daripada rumah kerana mahu menyertai Fairy Tail, iaitu sebuah persatuan ahli sihir yang sangat terkenal sebagai kaki pemusnah. si Lucy ni telah diajak masok guild ni oleh Natsu Dragneel. Natsu ni merupakan seorang ahli sihir yang mempnyai kebolehan seperti naga, dimana dia ni sedang mengembara dalam misi pencarian ayah angkatnya, iaitu seekor naga bernama Igneel. Lucy membentuk pasukan dengan Natsu bersama sekor kucing, Happy, dan kemudiannya di sertai oleh Gray Fullbuster. kemudiannya, seorang ahli sihir berbaju perisai iaitu Erza Scarlet juga turut menyertai pasukan mereka . Mereka berlima memulakan banyak misi persatuan, termasuk menundukkan penjenayah, persatuan gelap haram, dan iblis kuno Etheriou yang dicipta oleh ahli sihir gelap iaitu Zeref.
Beberapa ahli Fairy Tail mempunyai banyak halangan untuk menghadapi Zeref kerana Zeref ni mempunyai hidup yang abadi. Natsu sangat2  berhasrat untuk bunuh si Zeref ni, pada suatu hari di Pulau Sirius. Sebuah konflik telah berlaku  diantara Fairy Tail dan Grimoire Heart selepas Zeref, yang mana menarik perhatian naga hitam Acnologia.  tetapi Ahli sihir Fairy Tail terselamat daripada serangan Acnologia kerana ketua Fairy Tail iaitu  Mavis Vermillion meletakkan mereka ke dalam tujuh tahun animasi digantung dengan jampi pertahanan, sementara Zeref meninggalkan pulau itu untuk memikirkan jalan seterusnya yang akan diambil pada masa ini. Membuat keputusan untuk menghapuskan umat manusia dengan memanggil Acnologia, Zeref menganjurkan pertempuran antara Fairy Tail Fairy danTartaros, kesatuan gelap iblis Etherious yang bertujuan untuk membuka segel E.N.D., tuan mereka dan syaitan mutlak Zeref. Acnologia kembali untuk menghapuskan kedua-dua persatuan, tetapi dihentikan apabila Igneel muncul untuk pertempuran beliau, mendedahkan telah dimeterai dirinya dalam Natsu. Ahli-ahli sihir mengalahkan Tartaros manakala Igneel dibunuh oleh Acnologia, lalu Natsu berjanji untuk mengalahkan dan membalas dendam kematian Igneel.
Natsu kembali dari perjalanan latihan sepanjang tahun untuk mendapati ketua Fairy Tail Makarov Dreyar Makarov telah mengelak pencerobohan oleh Empayar Albareth, sebuah negara tentera diperintah oleh Zeref. Mereka mendapati bahawa Zeref bertujuan untuk mendapatkan Fairy Heart  sumber kuasa sihir tidak terhingga yang dijelmakan oleh bentuk fizikal abadi Mavis ini di bawah dewan persatuan Fairy Tail, untuk digunakan dalam perancangannya. Berbekalkan pengetahuan ini, Fairy Tail dan sekutu mereka memasuki pertempuran akhir mereka dengan tentera Zeref dan Acnologia. 
antara watak utama dalam cerita ni ..
1) natsu


2) lucy                                   

                                     


3)erza scarlet

4) Gray


kat bawah ni watak2 yang best...



ni antara sedutan cerita ni




ni pulak serba sedikit pasal watak dalam cerita ni





3 comments:

Nor masliza said...

cerita ni mmg best.. saya still lg layan cerita ni smpai skrg... happy cute sangat....

Nor masliza said...

cerita ni mmg best.. saya still lg layan cerita ni smpai skrg... happy cute sangat....

Adam Boy said...

tgk fairytail 2014..(Y)

Post a Comment