Pages

Thursday 12 November 2015

KIM JUNG GI


KIM Jung Gi (KJG) adalah seorang artis korea dilahirkan pada tahun 1975 di Goyang-Si di wilayah Kyongki-Do (Korea Selatan). Pada usia 19 tahun, beliau memasuki Sekolah Seni Halus dan mengambil jurusan dalam "Art & Design". Dalam 3 tahun, beliau belajar di pantai barat di universiti Dong-Eui Busan yang terkenal dengan kursus-kursus teknikal. 23 000 rakan-rakan pelajar juga boleh memberinya beberapa bahan yang baik untuk memulakan dengan sebagai sumber inspirasi!

setiap lelaki di Koreaperlu menyertasi tentera, maka dia juga pernah berkhidmat dalam tentera selama lebih daripada 2 tahun, dalam seksyen pasukan khas, yang membenarkan beliau untuk menghafal nombor menakjubkan Véhicules dan senjata.

Funny,,adalah merupakan penerbitan pertama KJG, telah diterbitkan dalam manwha (buku komik) Young Jump. Kemudian datang beberapa cerita pendek dan pameran beberapa sebelum KJG mula mengajar manwha di universiti-universiti dan sekolah-sekolah swasta.



Antara 2008 dan 2010, dia membuat 6 jilid yang bertajuk «TLT, Tiger Tail Long»  senario dari Seung-Jin PARK. Cerita ini pertama kali muncul sebagai 'webtoon' kemudian kemudian diterbitkan dalam bentuk bercetak oleh edisiCNC Revolution

Pada tahun 2007, 2011, 2013 dan 2015, beliau menerbitkan 4 buku lakaran yang mengumpulkan hampir 3000 muka surat seninya. Beliau juga menerbitkan "SpyGames" dengan penulis terkenal Perancis Jean-David Morvan pada tahun 2014 (Edisi Glénat).

muzium telah dibuka di Pulau Pinang, Malyasia, untuk membentangkan kerja-kerja di Jun 2015. Pada kesempatan ini, beliau juga masuk ke dalam Guinness Book of Record untuk "lukisan Terpanjang oleh individu bagi Seni Fisheye " kategori Ilustrasi.

Hari ini, apabila dia tidak bekerja untuk beberapa syarikat korea dalam bidang pengiklanan atau menguruskan AniChanga iaitu sekolah lukisan beliau di Seoul, dia mengembara ke seluruh dunia untuk bertemu peminat dan mendapatkan inspirasi!

antara karya yang dihasilkan oleh beliau ialah



1 comments:

Nor masliza said...

taniah.. !!

Post a Comment